Educație

Dreptul la educație permite fiecărui individ dezvoltarea, în condiții nediscriminatorii, a aptitudinilor și personalității sale. O bună educație cere ca educatorul să inspire elevului stima și respect, îndrumarea învățătorilor și profesorilor fiind de asemenea o parte importantă a acestui proces. Civic Labs își propune să vină în întâmpinarea problemelor din sistemul educațional, identificând lacunele sistemice și problemele de care se lovesc cadrele didactice în procesul de formare prin găsirea de soluții tehnologice sustenabile și de durată.

Până în 2025 ne propunem să identificăm și să realizăm soluții digitale pentru următoarele obiective din domeniul Educației:

Profesori bine pregătiți | Abilități pentru viața reală | Acces la educație | Învățământ preuniversitar de calitate | Învățământ universitar de calitate | Școli sigure și bine administrate

Anul II: Abilități pentru viața reală

Abilitati pentru viata reala

Anul acesta scoatem la iveală cele mai bune soluții pentru problema aptitudinilor care sunt necesare peste tot în viața reală dar se găsesc puțin sau deloc în programele școlare: educație financiară, abilitatea de a folosi tehnologia în avantajul tău, pe cea de a te informa bine pe internet, educație sexuală și nu numai. În perioada martie 2020 - martie 2021, stăm de vorbă cu toți cei implicați, identificăm problemele de sistem, apoi incubăm și prototipăm soluții digitale care să răspundă acestor probleme.

Parteneri de domeniu

Anul I: Profesori bine pregătiți

Profesori bine pregatiti

Educatorii joacă un rol covârșitor în dezvoltarea noastră ca oameni, de aceea este important să înțelegem în profunzime cum putem să îi ajutăm și să îi echipăm cu toate instrumentele necesare ca ei să poată avea grijă de noi și de copiii noștri. Care sunt problemele cu care ei se confruntă, cum se face achiziția de resurse umane pentru sistemul educațional, care sunt cele mai presante activități din managementul unei școli, ce poate fi digitalizat sau automatizat și cum putem îmbunătăți calitatea vieții profesorilor noștri - toate sunt întrebări la care vom găsi răspuns în cadrul programului Civic Labs.

În România, resursele umane în educație aparent țin doar de o formă de organizare instituțională, care răspunde de cererea existentă pe piața educațională, de asigurarea/stimularea/crearea forței de muncă specifice domeniului și, apoi, de buna funcționare și încadrare a sa, aceasta fiind Ministerul Educației Naționale (MEN).

În realitate, însă, lucrurile sunt mai complexe, având în vedere că aceasta instituție nu funcționează independent de societatea mai mare în care operează.

Am ales să grupăm blocajele descoperite în trei zone distincte: cea de achiziție a forței de muncă, de retenție în sistem și de pregătire a cadrelor didactice pentru o mai buna înțelegere a cauzelor. 


Soluții digitale pentru profesori mai bine pregătiți

Crezi în importanța educației și vrei să ne susții?